Асистент вчителя

                    Таблиця обов'язків учителя, ассистента вчителя, діяльності, яку вони виконують спільно

Обов'язки вчителя

Спільна робота

 вчителя

 та асистента вчителя

      Обов'язки асистента вчителя

Оцінювання

Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП

 

• Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР.

• Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР.

Розробка програми Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи.

• Обговорити бажані результати для учня.

Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі.

Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП

•Підготувати індивідуальний навчальний план (ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР).

-Оновлювати інформацію про учнів та ІНП, ІПР. 

Планування

• Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси.

• Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП.

• Визначити пріоритети

• Обговорити підготовку

матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня

• Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю

Спостереження

• Розробити чітку систему

організації навчально- виховного процесу в інклюзивному класі та  

очікувань щодо навчальних

можливостей учня з ООП.

• Працювати відповідно до розробленої системи

• Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП.

• Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР

•Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП.

• Документувати та звітувати вчителю (за потреби)

Навчання

•        Виконувати план уроку,
проводити навчання згідно
з цим планом.

•        Спостерігати за процесом
навчання, за потреби
допомагати учням з ООП.

•        Залучати учнів з ООП
до виконання окремих
видів діяльності спільно
з класом.

•        Моделювати навчальні методи та належну мову.

•        Надати асистентам ресурси

•        Чітко висловити результати
та обмінятись досвідом.

•        Обговорити конкретні
стратегії, діяльність

та результати, виконання завдань ІНП.

•        Обговорити розташування
робочого місця.

•        Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП

 

• - Проводити додаткове
пояснення учням з ООП ,адаптувати завдання, як
і підготував вчитель,
враховуючи можливості
учня з ООП, корегувати
їх навчальну діяльність.

• - Спостерігати за їх
діяльністю.

• - Формувати та сприяти
закріпленню конкретних
умінь, навичок.

• - Сприяти розвитку зв’язного
мовлення учнів з ООП
(під керуванням учителя)

•        Вести спостереження, надавати вчителю об'єктивну інформацію щодо навчальної діяльності
учнів з ООП

Оцінка

•        Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його.

•        Слідкувати за виконанням ІНП

•        Обговорити спостереження.

•        Обмінятись інформацією.

•        Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення змін)

- Спостерігати за поведінкою учнів та надавати інформацію вчителю.

- Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня,
внесення доповнень до ІНП.

- Вносити пропозиції
вчителю щодо завдань,
розроблених для учня
з ООІІ

Звітування

• Звітувати перед батьками та шкільною командою

•        Обговорити інформацію
про учня.

•        Дотримуватися
конфіденційності

    -Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня
з ООП, його досягнень

та потреб.

• Звітувати перед вчителем
стосовно поведінки учня
та наслідків

Примітка:

діти з ООП – особливі освітні потреби;

ІНП – індивідуальний навчальний план;

ІПР – індивідуальна програма розвитку.


ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

Наступна циклограма показує термін та основні заходи роботи асистента.

Місяць

Захід

Додатки

Примітка

Серпень

3 тиждень

Аналіз нормативних документів щодо організації роботи з інклюзивної освіти

 

 

Серпень

4 тиждень

Складання та затвердження плану роботи асистента вчителя на поточний навчальний рік.

Додаток 1

 

Серпень

4 тиждень

Ознайомлення та опрацювання Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку  розвитку особи з ООП

 

 

Вересень

1 тиждень

Підготовка та затвердження графіку роботи асистента учителя.

Додаток 2

 

Вересень

1 тиждень

Підготовка та затвердження розкладу уроків учня з ООП.

Додаток 3

 

Вересень

1 тиждень

Підготовка та затвердження розкладу уроків учня з ООП за участі асистента вчителя.

Додаток 4

 

Вересень

1 тиждень

Підготовка та затвердження розкладу корекційно-розвиткових послуг (заняття).

Додаток 5

 

Вересень

1-2 тиждень

Проведення спостереження за дитиною з ООП.

 

 

Вересень

3 тиждень

Аналіз характеристик учнів з ООП наданих класним керівником, вчителями предметниками, практичним психологом, учителем – логопедом, учителем – дефектологом за результатами спостережень.

 

 

Вересень

3 тиждень

Розробка проєкту індивідуальної програми розвитку (далі – ІПР).

Додаток 6

 

Вересень

3 тиждень

Розробка індивідуального навчального плану (далі – ІНП). Ознайомлення батьків дитини з ООП з ІНП, погодження на засіданні педагогічної ради та затвердження директором ліцею.

Додаток 7

У разі необхідності

Вересень

3 тиждень

Розгляд індивідуальної програми розвитку на засіданні Команди супроводу. Узгодження із членами Команди та батьками дитини з особливими потребами. Затвердження ІПР директором ліцею.

 

 

Вересень

 

Складення протоколу засідання  команди  психолого-педагогічного супроводу дітей  з особливими освітніми потребами.

Додаток 8

Додаток 9

 

Вересень

Жовтень

 

Оприлюднення ІПР та протоколу засідання Команди супроводу (сканкопія) на порталі ІРЦ.

 

 

 

Протягом року

Ведення щоденника спостережень розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

Додаток 10

 

Січень

Складення протоколу засідання  команди  психолого-педагогічного супроводу дітей  з особливими освітніми потребами. Результати моніторингу розвитку та навчальних досягнень учня з ООП за підсумками І семестру  н.р. Перегляд ІПР.

 

 

Червень

Складення протоколу засідання  команди  психолого-педагогічного супроводу дітей  з особливими освітніми потребами. Результати моніторингу розвитку та навчальних досягнень учня з ООП за підсумками ІІ семестру  н.р. Реалізація ІПР.

 

 

Протягом року

Ведення журналу обліку роботи асистента вчителя.

Додаток 11

 

Протягом року

Портфоліо (портфоліо робіт учня з ООП).