Таблиця обов'язків учителя, ассистента вчителя, діяльності, яку вони
виконують спільно
Обов'язки вчителя |
Спільна робота вчителя та асистента вчителя |
Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому
числі з ООП |
• Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони.
Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
• Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з
ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Розробка програми • Розробити програму навчання на основі
робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути
альтернативи. |
• Обговорити бажані результати для учня. Обговорити освітні, поведінкові та
емоційні цілі. Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП |
•Підготувати
індивідуальний навчальний план (ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР). -Оновлювати інформацію про учнів та ІНП,
ІПР. |
Планування • Спланувати роботу на уроці та
відібрати ресурси. • Вибрати належний вид роботи згідно з
ІНП. • Визначити пріоритети |
• Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з
огляду на потреби учня |
• Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних
засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження • Розробити чітку систему організації навчально- виховного процесу
в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП. • Працювати відповідно до розробленої
системи |
• Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. • Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з ООП, його
відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР |
•Працювати відповідно до системи
організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі,
правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. • Документувати та звітувати вчителю (за
потреби) |
Навчання • Виконувати
план уроку, • Спостерігати
за процесом • Залучати
учнів з ООП • Моделювати
навчальні методи та належну мову. • Надати
асистентам ресурси |
• Чітко
висловити результати • Обговорити
конкретні та результати, виконання завдань ІНП. • Обговорити
розташування • Обговорити
необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП |
• -
Проводити додаткове • -
Спостерігати за їх • -
Формувати та сприяти • -
Сприяти розвитку зв’язного • Вести
спостереження, надавати вчителю об'єктивну інформацію щодо навчальної
діяльності |
Оцінка • Слідкувати за прогресом
учнів з ООП та оцінювати його. • Слідкувати
за виконанням ІНП |
• Обговорити спостереження. • Обмінятись
інформацією. • Обговорити
пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення змін) |
• -
Спостерігати за поведінкою учнів та надавати
інформацію вчителю. • -
Збирати та записувати дані для подальшої оцінки
учня, • - Вносити пропозиції |
Звітування • Звітувати перед батьками та шкільною командою |
• Обговорити інформацію • Дотримуватися |
-Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін
учня та потреб. • Звітувати перед вчителем |
Примітка: діти з ООП – особливі освітні потреби; ІНП – індивідуальний навчальний план; ІПР – індивідуальна програма розвитку. |
ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ
Наступна циклограма показує термін та основні заходи
роботи асистента.
Місяць |
Захід |
Додатки |
Примітка |
Серпень 3 тиждень |
Аналіз нормативних документів щодо організації роботи з
інклюзивної освіти |
|
|
Серпень 4 тиждень |
Складання та затвердження плану роботи асистента
вчителя на поточний навчальний рік. |
Додаток 1 |
|
Серпень 4 тиждень |
Ознайомлення та опрацювання Висновку про комплексну
психолого-педагогічну оцінку розвитку
особи з ООП |
|
|
Вересень 1 тиждень |
Підготовка та затвердження графіку роботи асистента
учителя. |
Додаток 2 |
|
Вересень 1 тиждень |
Підготовка та затвердження розкладу уроків учня з ООП. |
Додаток 3 |
|
Вересень 1 тиждень |
Підготовка та затвердження розкладу уроків учня з ООП за
участі асистента вчителя. |
Додаток 4 |
|
Вересень 1 тиждень |
Підготовка та затвердження розкладу корекційно-розвиткових послуг (заняття). |
Додаток 5 |
|
Вересень 1-2 тиждень |
Проведення спостереження за дитиною з ООП. |
|
|
Вересень 3 тиждень |
Аналіз характеристик учнів з ООП наданих класним
керівником, вчителями предметниками, практичним психологом, учителем –
логопедом, учителем – дефектологом за результатами спостережень. |
|
|
Вересень 3 тиждень |
Розробка проєкту індивідуальної програми розвитку (далі
– ІПР). |
Додаток 6 |
|
Вересень 3 тиждень |
Розробка індивідуального навчального плану (далі –
ІНП). Ознайомлення батьків дитини з ООП з ІНП, погодження на засіданні
педагогічної ради та затвердження директором ліцею. |
Додаток 7 |
У разі необхідності |
Вересень 3 тиждень |
Розгляд індивідуальної програми розвитку на засіданні
Команди супроводу. Узгодження із членами Команди та батьками дитини з
особливими потребами. Затвердження ІПР директором ліцею. |
|
|
Вересень
|
Складення протоколу
засідання команди
психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. |
Додаток 8 Додаток 9 |
|
Вересень Жовтень
|
Оприлюднення ІПР та
протоколу засідання Команди супроводу (сканкопія) на порталі ІРЦ.
|
|
|
Протягом року |
Ведення щоденника
спостережень розвитку дитини з особливими освітніми потребами. |
Додаток 10 |
|
Січень |
Складення протоколу засідання команди
психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Результати моніторингу розвитку
та навчальних досягнень учня з ООП за підсумками І семестру н.р. Перегляд ІПР. |
|
|
Червень |
Складення протоколу засідання команди
психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Результати
моніторингу розвитку та навчальних досягнень учня з
ООП за підсумками ІІ семестру н.р. Реалізація
ІПР. |
|
|
Протягом року |
Ведення журналу обліку роботи асистента вчителя. |
Додаток 11 |
|
Протягом року |
Портфоліо
(портфоліо робіт учня з ООП). |
|
|
